V.I.P.

Igår var vi och besökte bangkoks största biograf, Enigma! min ekonomiska sida lös med sin frånvaro, så vi bokade V.I.P.-biljetter till filmen "New year´s eve". Oj vad vi kände oss som viktiga människor, i biljetten ingick dricka och kakor, 100 0000000000000% service och en fet fåtölj som man kunde justera automariskt tills dess att den blev en säng med tillhörande duntäcke.
V.I.P loungen vi minglade i innan filmen
Som popcornmissbrukare har jag tagit notis om att det förtärs väldigt lite popcorn här i Asien. Jag tycker synd om människorna som inte har fått uppleva känslan av att sitta med en riktigt stor skål fylld till bredden med det vita guldet, framför en bra film! 
Hur som helst, som jag sa tidigare så var the plånka not at home igår så jag hade inga planer på att spara in på snacksen till filmen. Jag gick fram till killen i kassan och frågar efter den största storleken på popcornskålen, han kollar på mig med höjt ögonbryn och tar fram vad som tydligen var en "Large popcorn", och antyder att en medium size kanske skulle passa bättre. Men aldrig, en stor popcorn är ungefär i samma storlek som en liten hemma!  När jag sedan förklarar att jag vill ha fyra stycken stora popcornskålar snuddar nästan killens ögonbryn vid hårfästet. Två skålar vardera var inga problem för mig och carro! Hemma äter jag allra helst popcorn om jag får välja tilltugg, jag kan äta tills jag mår illa och fortsätter ofta även efter det, popcorn (L) Julia=sant
nom nom, det måste gå snabbt också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0