Uttryck

Under våran vistelse här på Bali har jag och Jenni utvecklat nya ord, samt nya betydelser för gamla ord. Exampel på detta alvspråksliknande talsätt är:


VART ÄR MIN SÅSPÅSE??? - såspåse är påsen där jag har alla solskyddskrämer och duschtillbehör

Ta med hb till stranden- tyvärr har inte detta ord samma syndiga betydelse som det har hemma, utan det betyder handbagage.

D.A.R, NU!- betyder drixa and run, vi är två snåltarmar som inte har den minsta aning om vad som är lämpligt att drixa när man har ätit någonstans, så vi kastar lite mynt på bordet sen är det benen på ryggen som gäller.





Imorgon tar jag med mig mina biceps till Kuta för att slåss med lite australiensare, nu börjar den lite mer livade biten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0