chatuchak weekend market

Idag gick jag på söndagsmarknad, till marknaden åkte jag skytrain. Under mina dagar här i bangkok så har jag råkat köpa fel biljett, fått hjälp med att köpa biljett eftersom jag inte fattade hur automaten fungerade och hamnat på fel perrong. Nu är jag lite av en expert på att ta mig runt. Skytrain är världens smidigaste färdmedel i en så stor stad som i bangkok. Färdades alla på marken så skulle inte alla människor få plats typ..

På chatuchak finns det allt ifrån kläder till husdjur till köttbitar man inte trodde var ätbara.
Ska jag få någon luftburen smitta så är det väl nu. Vars man än går så är det otroligt trångt, varmt och osigt. Men det är ju det som är charmen med de hela. Jag for dit lite väl sent så det var på tok för varmt. Hade jag åkt dit redan vid 9 så hade det varit betydligt trevligare.
Blev inte alltför länge på marknaden då det faktiskt blev för varmt och kvavt på stigarna mellan stånden. Efter någon timme så bytte jag ut matoset och svettiga folkmassor mot köpcentrum med ac.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0